+420 777 364 188
ms@celadenskaberuska.cz

Hláskář

Zkuste se zeptat dítěte předškolního věku, které slovo je delší, had nebo žížala? Dítě, které ještě nemá rozvinuté fonematické uvědomování vám odpoví „had“. Hláskář neboli trénink jazykových schopností je metoda, jejímž prostřednictvím rozvíjíme u dětí v mateřské škole fonematické uvědomování, což je zjednodušeně řečeno pochopení hláskové struktury slov a schopnost vědomé manipulace s hláskami. Pochopení zvukové stavby slova pomáhá dětem při budoucím čtení a psaní přirozenou cestou. Působí tak preventivně proti možnému selhání ve škole a dětem, které mají vývojovou poruchu učení (dyslexie, dysortografie). Cílem této metody není naučit děti v mateřské škole číst nebo psát. Děti při ní putují s panem Slabikou, hlásulkami a dalšími postavami Krajinou slov a přitom zábavnou formou rozvíjí rozumové, jazykové a komunikační schopnosti, pozornost, sebekontrolu, samostatnost a kritické myšlení. Upevňují si spolupráci ve skupině, dvojicích, nacházejí společná řešení a vzájemně si pomáhají. V neposlední řadě tato metoda napomáhá k získání kladného vztahu k jazyku a čtení. Vždyť kolik dětí dnes pravidelně čte knihy a nachází v tom potěšení? Často je za tím neúspěšnost při čtení a neporozumění textu. Věříme, že touto metodou maximálně podporujeme čtenářské dovednosti předškoláků.

Zobrazit všechny reportáže

Zápis
Prostředí
Ekoškola

Co potřebují děti do školky

Jak se mám svému dítěti před vstupem do školky věnovat?

VÍCE INFORMACÍ

NOVINKY - CO JE U NÁS NOVÉHO?

MÁTE DOTAZ? Napište nám.