Nové příběhy
Požádali jsme rodiče dětí, které k nám do školky nastoupily poprvé v září, aby nám napsali, jak vnímají školku oni i jejich děti, co je překvapilo a o čem doma dětí mluví. O své zážitky se s námi podělila maminka Barunky, Elenky, Ríši, Martínka a Šimonka. Jejich zpětnou vazbu zveřejňujeme a necháme tak i vás nahlédnout do adaptačního období u nás ve školce.
Co říkají maminky:
Beruška je školka, do které bych ráda chodila i já; co mě mile překvapilo je určitě to, že posíláte fotky a já vím, že je syn v pořádku; líbí se mi váš přístup netlačit dítě někam, kam samo nechce a to že jim dáváte prostor pro jejich vlastní osobnost; určitě se na vás těší, protože stále slyším krátkovlasá a dlouhovlasá Terezka a Janička; zpívá si písničku o včeličkách; ze školky mám dobrý pocit; syn se těší na nářadí a i o tom pořád doma mluví; říká nám o procházkách; dcera se do školky těší; v rozhodování, jestli už a kam, nám nakonec pomohla i návštěva přímo školky Beruška v rámci programu Začít spolu ještě před samotným zápisem. Je to jedna z věcí, které na školce oceňuji: komunikace školka – rodič. Možná i díky téhle návštěvě se syn do školky těšil. Dokonce odmítal doma nosit nové papučky s tím, že je má přece do školky. V den D jsem přesto měla trochu obavy, jak ten velký krok zvládne. Nakonec však vyběhl mezi děti a nás si už nevšímal. Nadšení ho snad drží stále. Ale nemám se ho ptát, protože už mi to přece říkal; já jsem se školkou po všech směrech spokojená. Jde o velmi příjemné zpestření dne mé dcerky i mého :). Dětem se věnujete opravdu velmi pečlivě, nelze si nevšimnout široké škály podnětů, zábavy a her, které jsou dle mého názoru pro děti jedině přínosem. Také se mi líbí komunikace mezi rodiči a učiteli. Dnes jsem si mj. všimla, že se dcera naučila díky jedné paní učitelce vyslovovat správně slovo "učitelka"; doposud totiž vyslovovala slovo "učitetka". S vyjadřováním určitých slov má ještě problém, uvědomuji si to, a ačkoliv s ní správnou výslovnost procvičuji, moc mě těší, že je motivována i někým jiným. Vše má svůj čas a jsem za ty pomalé, ale pro mě "velké" krůčky moc ráda; věřím, že jak se ještě trochu seznámí s dětskými chorobami, tak těch zážitků bude mnohem více; moc Vám děkuji za možnost se vyjádřit, je moc milé vidět, jak vám, učitelům, na dětech záleží.
Co říkají děti a co podle nich ve školce děláme:
Měli jsme nakreslit maminku a já jsem nakreslil dinosaura; já zavolám paní učitelko Terezko a ona přijde, na židličce mám svoji značku; ten Robinek vždycky říká bonbóny, bonbóny; já vždycky to maso tak rozpitvám tím nožem, museli jsme si zamknout pusu a já jsem zpíval; mami oni tam mají dinosaura a tam to zmáčkneš a on jede; vždycky zvedáme nohy a jedeme na kole; těším se na hodné paní učitelky, kamarády a na kroužek; zachraňovali jsme pavouka, před paní učitelkou.
A co říkáme na nové děti a rodiče my, učitelky:
Začátek školního roku je výjimečně klidný, děti i rodiče jsou pohodoví. Je až s podivem, jak nové děti vpluly bez potíží do života školky. Jsou aktivní, zvídavé, přátelské a spolupracují. Už po třetím týdnu jsme začali pracovat v centrech aktivit, což je naše forma organizace vzdělávání a nové děti zvládají činnosti v centrech jen s malou dopomocí. Všechny děti se téměř samostatně oblékají, samy se najedí, zvládnou i delší výpravy do lesa a to vše je pro nás na začátku školního roku opravdu hodně důležité, abychom mohli dětem připravit pestrý a podnětný program. Velké díky patří všem rodičům, za to, jak své děti připravili na pobyt ve školce.
Jana Bartošová
V prvních dnech jsme se seznamovali s prostředím
Holky připravily dobroty v blátivé kuchyni
Kluci jsou pohlceni vláčkodráhou a stavbou nádraží
Komu se nepodaří usnout, zabaví se klidovou činností
Objevujeme, co všchno máme na zahradě školky
Během procházky myslíme i na králíčka a morčátka, kterým cestou natrháme jejich oblínené pampeliškové a jitrocelové listy
Při adaptaci pomáhají i zvířátka ze školky
Společné prohlížení knížek je lékem na všechny smutky