Jak uchopit příležitost za pačesy
Internet je teď plný vtipů na současný stav. Uvádím jeden za všechny: „Pamatujete si, jak jste si přáli, aby víkend nikdy neskončil?“ Možná nás chvíli bavilo lenošit, ale všechno se jednou omrzí a je dobře chytnout příležitost za pačesy a pustit se do toho, co jsme odkládali, co jsme vždycky chtěli dělat a na co nebyl čas. Zeptala jsem se tedy svých kolegyň, co nového se naučily za dobu, kdy je školka pro děti zavřená. Třeba se v našich odpovědích najdete i vy nebo se budete inspirovat.
Kamila Kemrová – Poprvé od základní školy jsem si sedla za šicí stroj a ušila, no co jiného než roušku. A taky si opakuji se svými dětmi učivo ZŠ.
Adéla Korniová – Naučila jsem se neodkládat věci na později
Eva Wojnarová – Využila jsem čas a naučila jsem se hrát na další hudební nástroje
Daniela Koloničná – Jsem více trpělivá a tolerantní ke svým bližním. Měli jsme příležitost se více poznat a užíváme si rodinného soužití
Kateřina Lusková – Zlepšila jsem se ve vaření a umím opravdu velmi kvalitně umýt okna
Tereza Hiklová – Naučila jsem se větší trpělivosti při učení s dětma, zahrát dvě písničky na klávesy a dělat květinky z marcipánu
Radka Toflová – Jsem stále ve stejném procesu, ale navíc jsem si zopakovala 2. pololetí 1. třídy ZŠ
Jana Bartošová – Naučila jsem se různé vychytávky a střih videa, tvořit QR kódy a snažím se umět zpaměti zahrát písničky na klavír a kytaru. Doufám, že až zas bude normální režim, nezapomenu odpočívat.
A protože už je to dlouhá doba, co je školka zavřená, byli jsme zvědaví i na pokroky dětí ze školky. Kontaktovala jsem všechny děti a vyptala se i jich, co nového se naučili, čím se teď baví.
Naučil jsem se hrát si se starými hračkami, na které už jsem zapomněl; řídit auto a dát zpátečku, písničky a básničky; spravovat prasknutou gumu a driftovat na čtyřkolce, rozdělat oheň; dívat se na telku; vařit palačinky, rozdělala jsem 2 vajíčka, mouku, cukr, mléko a mixovali jsme to a jezdím na koloběžce; hrát si s Erikem; stavět lodě a letadla z lega, já mám takové kostičky, víš; poznávat kytičky, stříhat si sama vlasy a šít; tu písničku Jaro a taky sázet květinky a semínka; jezdit na kole a koloběžce; jezdit na kole a kolečkových bruslích; dívat se na závody hot wheels, poslouchat pohádky v rádiu, háčkovat, učit se hudebku a angličtinu přes Skype; vyjmenovat roční období a měsíce; jak se anglicky řekne Země; sázet stromy, pomáhat mamince s vařením, cvičit a uklízet; sázet kytky, dělat pracovní listy a za odměnu hrát hry; kabaretní cviky a jógu; sčítat; umím vařit tekutou čokoládu; logopedii, umím „L“ a angličtinu, stavět stroje z lega; anglicky window, table, bed , cher a clock; pracovat na zahradě; hrát na kytaru, ale jenom jako; zpívat i anglicky; jezdit na kole; péct muffiny, rohlíky a stavět školku z lega a lépe jezdím na kole; trochu číst; jezdit na kole a vázat tkaničky; chodím do lesa a jezdím na kole; jezdit na kole bez koleček; jezdit na bruslích; číslice a písmena; sledovat YouTube; vyjmenovaná slova; počítat do hodně a sekat dříví malou sekerou; sčítat, vyjmenovat planety, dny v týdnu a mám povolenku na ryby a chytám je.
Z odpovědí jednoznačně vyplývá, že se můžeme těšit na zručné a chytré na sportovce, kteří se bez problémů domluví v angličtině a uvaří si. Zkrátka děti to nepodcenily a teď je řada na nás.
Jana Bartošová