Distanční výuka pro předškoláky
Jak vypadá taková distanční výuka v MŠ, jsme si ještě před rokem nedovedli představit. Pravdou je, že to byla pro nás učitelky, ale také pro děti a jejich rodiče nová a nelehká zkušenost, kterou jsme museli zvládnout. Výuka v době uzavření naší školky zpočátku probíhala offline. Připravili jsme pro předškoláky a nejen pro ně několik zajímavých úkolů, podle toho, v čem jsme je chtěli rozvíjet a také podle jejich zájmů. Spolupráce s rodiči byla skvělá, a tak nebyl problém dávat a získávat zpětnou vazbu. Později jsme se po domluvě s rodiči rozhodli, že zkusíme online výuku. Byli jsme plní očekávání, jestli to vůbec půjde a zda to bude mít smysl. A ono to šlo. Zjistili jsme limity této výuky, některé věci s dětmi opravdu přes počítač realizovat nešly, ale spoustu toho šlo. Tak například se podařilo vyrobit si velikonočního zajíčka, anebo poskládat hlavu pejska podle návodu, to jsme společně dokázali. Rovněž nebyl problém zahrát si hry. Např. při hře „Čáp ztratil čepičku“, bylo zajímavé, co všechno nám děti v dané barvě přinesly ukázat. Zkoušeli jsme i předčtenářské dovednosti, určovali první a poslední hlásky ve slovech, slabiky atd. Při hře „Autobus“ děti zase rozvíjely předmatematické dovednosti. Pro mne osobně byl asi největším zážitkem, když si děti chtěly povídat mezi sebou o svých zážitcích a vypadaly při tom spokojeně, jako bychom byli ve školce a povídali si v kruhu. Tohle všechno by bez pomocí rodičů vůbec nešlo, proto bychom jim touto cestou chtěli poděkovat.
Kamila Kemrová